Саопштење Савета РЕМ поводом писања дневног листа Курир, 01. 04. 2015.

Четвртак, 02. Апр 2015.

Савет Регулаторног тела за електронске медије је на данас одржаној седници, поводом писања дневног листа „Курир“ 1.4.2015. године једногласно усвојио следеће

 

САОПШТЕЊЕ

 

Дневни лист „Курир“ објавио је 1.4.2015. године текст под насловом „Ови људи штите голотињу у паровима“ у коме је изнет велики број неистина чиме је нанета огромна штета РЕМ-у као независној институцији.

У тексту се наводи да Савет РЕМ-а 22 дана није реаговао на поједине садржаје ријалити програма „Парови“, што није истина. Савет је одмах након почетка емитовања уочио неправилности у овом програму и по хитној процедури изрекао меру упозорења пружаоцу медијске услуге „Happy TV“  и наложио да се овај програм прилагоди закону тако што ће садржаје означене као неприкладне за узраст млађи од 12 година емитовати само у времену од 6 до 22 сата, садржаје неприкладне за млађе од 16 година периоду од 22 до 23 сата, а садржаје намењене старијима од 18 година, како то закон предвиђа, може емитовати у термину од 23 сата до 6 ујутру.

 

ТелевизијаHappy“  је том приликом упозорена да је порнографија у Србији законом забрањена и да се не може емитовати ни у једном термину, осим на каналима који имају посебну заштиту и за које се плаћа посебна наканда компанијама које врше дистрибуцију радио и ТВ сигнала. Том приликом, телевизији „„Happy“ је наложено да у терминима након 22, односно 23 сата тонски маскира сваки говор супротан закону, као и да замућивањем слике мора бити онемогућена видљивост сцена чијим би емитовањем био нарушен закон.

 

О овим мерама Савета своје читаоце је  известио и „Курир“ па делује невероватно да се уредништво тога не сећа.

Уважавајући законску норму која говори о томе да сви који се баве јавним послом морају бити спремни да трпе критику, уверени смо да, иако се бавимо јавним послом, нисмо у обавези да трпимо лажи. А апсолутна су лаж подаци о висини примања чланова Савета РЕМ-а. Сви чланови Савета, били пензионери или не, у складу са законом имају накнаду за рад у висини 2, а председник 3 просечне зараде у Србији која се након тога умањују за 10 одсто.

 

Новинари „Курира“ нису имали потребу да се о висини накнада чланова Савета обрате РЕМ-у, још мање да се о томе информишу читајући Закон о електронским медијима, тако да су слике седам чланова Савета РЕМ-а (објављене у формату потерница), а под натписом „Плаћени а забушавају“, заправо недвосмислени притисак на чланове Савета


РЕМ-а. Члан 13 Закона о електронским медијима експлицитно наводи да „нико нема право да на било који начин утиче на рад чланова Савета нити су они дужни да поштују било чије инструкције у вези са својим радом изузев одлука надлежног суда донетих у поступку судске контроле рада Савета“. „Курир“ кроз текст дели савете и позива Савет да делује, а све манипулишући лажима да Савет није реаговао 22 дана. 

 

Без обзира на висину примања, чланови Савета РЕМ-а су у обавези да обављајући посао који им је поверила Народна Скупштина Републике Србије  спроводе закон. Део тога јесте и изрицање мера које закони предвиђају уколико неко емитује порнографију.

 

Зато и мера коју је данас Савет РЕМ-а изрекао није резултат манипулације и кампање „Курира“ против чланова Савета већ искључиво поступање по Закону о електронским медијима и Правилнику о заштити малолетника у пружању медијских услуга.

 

Како је ово још једна у низу негативних кампања појединих штампаних медија са циљем да се изврши притисак и наруши углед и позиција Регулаторног тела за електронске медије уз карактеристичну употребу лажи, под плаштом права јавности на истину, то Савет РЕМ-а обавештава да ће и убудуће реаговати на сваку лаж и обмањујуће текстове појединих медија који за циљ имају дискредитацију или притисак на РЕМ, али ће против сваког таквог медија подносити и тужбе.

 

 

Савет РЕМ


Bookmark and Share

Последње вести и саопштења

Препорука у вези са ријалити садржајима

Понедељак, 21. Нов 2016