Саопштење Савета Републичке радиодифузне агенције поводом тврдњи да је „РРА забранила Инсајдер“

Недеља, 18. Мар 2012.

Инсајдер није забрањен. Као што било којом одлуком РРА није забрањена ниједна друга информативна емисија у Србији. Да се било ко од оних који су учествовали у изради текстова у којима се тврди да је „РРА забранила Инсајдер“ сетио да у новинарству постоји и „правило друге стране“, то је позивом било ког члана Савета РРА или ПР службе могао лако да сазна.

 

Члан 10. Опште обавезујућег упутства не односи се на информативне емисије, емисије истраживачког новинарства, нити на емисије које су других жанрова, а које су унапред снимљене и чије је емитовање планирано за дане предизборне кампање. То би морали знати сви они који су се новинарским послом бавили и у време изборне кампање 2008. године када је постојао исти овај члан у обавезујућем упутству, а да никоме није пало на памет да је тиме забрањена ма која информативна емисија.

 

У изради класификације емисија, Инсајдер је од првог дана, на основу метода класификације које важе у Европи, уврштен у Информативни програм и то је познато, како менаџементу, тако и адвокатима емитера у чије име је за медије говорила ауторка Инсајдера госпођица Станковић.

 

Савет од свих емитера у Србији очекује да у обављању свог одговорног посла поступају у складу са законима и општеобавезјућим упутствима, на начин који ће допринети равноправности свих учесника у изборном процесу и правовременог и истинитог обавештавања јавности. Позивамо све емитере да у случају било каквих дилема контактирају РРА како не би дошли у ситуацију да своје уредничке одлуке правдају погрешним тумачењем било ког правног акта.

 

Од тренутка објављивања Општег обавезујућег упуства у Службеном гласнику Републике Србије Републичка радиодифузна агенција је одговорила на стотине питања које су стручним службама и Савету упутиле радио и ТВ станице из целе земље. Сматрамо да смо и поводом ове неодоумице могли исто овако одговорити без производње скандала, као и беспотребне и јалове медијске помпе. Подсећамо и да је само у протеклих шест месеци РТВ Б92 много пута и то за много мање проблеме контактирала РРА и сваку недоумицу смо решавали брзо и без икаквих тензија.

 

Због свега овога учекујемо деманти и извињење свих који су својим произвољним ставовима и непрофесионалним приступом нанели институцији на чијем смо челу велику штету. Ми не можемо забранити нешто што нисмо видели и што нико није видео и ми нисмо цензори и уредници медија у Србији. Свако ко сматра да му тачка 10. Општег обавезујућег упутства може послужити као изговор да се заклони иза ње и спречи објављивање, скраћивање или промену било које емисије, па и Инсајдера, ствар мора решити са својом управљачком, уредничком и професионалном савешћу и одговорностима.

 

Права слика Србије, како каже госпођица Станковић, ипак није репресија и ускраћивање права на информације, а да ли је права слика Србије да они који погреше знају и да упуте извињење, видећемо ових дана.

 

У Београду, 18.03.2012. године

 

Савет РРА


Bookmark and Share

Последње вести и саопштења

Препорука у вези са ријалити садржајима

Понедељак, 21. Нов 2016